Monday, September 13, 2010

Birmingham 0 - Liverpool 0

Perlawanan Liga Perdana Inggeris kembali bersambung setelah berehat selama hampir 2 minggu untuk memberi laluan kepada perlawanan antarabangsa yang melibatkan perlawanan kelayakan Euro 2012 dan juga perlawanan persahabatan. Liverpool berkunjung ke St Andrews dengan harapan untuk mengutip 3 mata penuh untuk memperbaiki kedudukan liga setelah hanya berada di kedudukan ke-15 setelah mengharungi 3 perlawanan.

Liverpool membariskan kesebelasan utama untuk perlawanan ini dengan Konchesky membuat 'debut', manakala Meireles berada di bangku simpanan. Torres dan Gerrard bergandingan di bahagian hadapan manakala Poulsen dan Lucas diberi tugas untuk mengemudi jentera tengah Liverpool.

Namun Birmingham yang banyak menguasai perlawanan di mana Pepe Reina berjaya menyelamatkan 2 percubaan merbahaya. Kesilapan yang dilakukan beliau ketika menentang Argentina ternyata tidak menggangu pemikiran Reina pada malam ini. Liverpool pula tidak banyak membuat percubaan di mana tiada langsung percubaan tepat ke arah pintu gol Birmingham pada separuh masa pertama.

Separuh masa kedua menyaksikan Liverpool cuba meningkatkan tempoh permainan namun pertahanan Birmingham dilihat berjaya mengekang asakan Liverpool dan sesekali mereka cuba melakukan serangan balas yang nyata membuatkan barisan pertahanan Liverpool tidak senang duduk terutama Johnson dan Skrtel. Jentera tengah juga tidak berfungsi dan setelah Meireles dimasukkan barulah Liverpool kelihatan agak bersemangat untuk mencari gol kemenangan namun berjaya dikekang oleh Birmingham.

Keputusan ini dilihat tidak memberangsangkan kerana Liverpool hanya berjaya naik ke tangga 13 dan selepas ini akan menentang Manchester United di Old Trafford pula. Jika dilihat kepada prestasi ini, pasti Hodgson perlu membuat sesuatu supaya tidak tumbang pada perlawanan minggu hadapan.


No comments:

Post a Comment