Sunday, September 19, 2010

Match Preview : Liverpool Vs Manchester United

Dengan kejuaraan liga sebanyak 18 kali bagi kedua-dua kelab, perlawanan kelab paling berjaya di England pasti ditunggu oleh peminat seluruh dunia. Liverpool mendominasi liga pada tahun 70an dan 80an manakala tahun 90an dan era alaf baru pula dikuasai Manchester United sejak diurus oleh Alex Ferguson.

Joe Cole kemungkinan akan kembali ke kesebelasan utama setelah digantung tiga perlawanan akibat diberi kad merah semasa perlawanan pembukaan liga menentang Arsenal. Manakala Dirk Kuyt dan Fabio Aurelio pula terpaksa diketepikan akibat kecederaan. Beberapa pemain utama Liverpool seperti Fernando Torres, Steven Gerrard, Jamie Carragher dan Glen Johnson juga akan kembali ke kesebelasan utama setelah direhatkan oleh Roy Hodgson semasa perlawanan liga Eropah menentang Steaua Bucharest.

Perlawanan ini juga bakal menyaksikan sekali lagi pertembungan di antara Torres dan Vidic. Torres sudah berjaya menjaringkan 3 gol berturut-turut sejak menjaringkan gol di Old Trafford ketika kemenangan berpihak kepada Liverpool 4-1. Pada musim lepas beliau menjaringkan satu gol di Anfield ketika menang 2-0 dan satu gol di Old Trafford ketika kalah 2-1. Walaupun Torres masih tidak cergas sepenuhnya, beliau masih lagi penyerang terbaik bagi Liverpool ketika ini. Barisan kemungkinan malam ini.

- Reina -

- Johnson - Carra - Skrtel - Konchesky -

- Maxi - Gerrard - Meireles - Jovanovic -

- Cole -

- Torres -


No comments:

Post a Comment