Thursday, September 30, 2010

Match Preview : Liverpool Vs FC Utrecht

Liverpool bertandang ke Belanda malam ini tanpa ketiadaan kapten pasukan yang juga tonggak penting Liverpool iaitu Steven Gerrard. Selain Gerrard, Daniel Agger dan Danny Pacheco juga tidak dibawa ke Belanda.

Setelah hanya berjaya mengutip 6 mata dari 6 perlawanan dan tewas kepada Northampton dalam perlawanan Piala Carling, Liverpool perlu mencatat kemenangan untuk menaikkan semangat mereka sebelum bertemu dengan Blackpool di Anfield pada hari Ahad ini.

Ketiadaan Daniel Agger pasti membuat kita tertanya siapa yang akan bermain posisi bek kiri. Fabio Aurelio dan Paul Konchesky mengalami kecederaan, manakala Insua telah dipinjamkan ke Galatasaray. Pemain muda, Martin Kelly mungkin akan mengambil tempat di posisi bek kiri.

Jika dilihat dari perlawanan yang telah diharungi setakat ini, Liverpool mempunyai masalah yang besar di bahagian pertahanan. Berubah dari sistem 'zonal marking' kepada 'man marking' dan juga kebanyakan gol berpunca dari hantaran lintang dari sebelah kiri dan kanan pintu gol Liverpool.

Fernando Torres yang masih mencari sentuhan berbisa sejak tercedera ketika saingan Piala Dunia mungkin akan direhatkan di bangku simpanan dan memberi peluang kepada David Ngog untuk mengetuai jentera serangan Liverpool. Manakala Lucas dan Poulsen akan bergandingan di bahagian tengah malam ini. Dua pemain ini dilihat tidak serasi dan tidak kreatif untuk mengatur serangan Liverpool. Barisan kemungkinan malam ini.

- Reina -

- Johnson - Carra - Skrtel - Kelly

- Kuyt - Poulsen - Lucas - Cole

- Meireles -

- Ngog -


No comments:

Post a Comment